Haló Nektek

Üdvözlünk a veg.hu-n.

Haló Nektek

HozzászólásSzerző: pacsirta81 » 2008. máj. 26., hétf. 15:32

Haló Nektek :D

Én is kezdő vagyok, de egész jól haladok. Mióta az eszemet tudom nem voltam nagy hús evő. Korábban is érdekelt ez a dolog, de valahogy most érett meg rá az idő.
Mindig érdekelt a vegetáriánus és reform étkezés, de nem ment az átállás, mert nem voltak ötleteim, hogy mivel pótolhatnám a hagyományos ételeket (nagyon szeretek sütni-főzni). Teltek az évek, lett két papagájom, később két nyuszim is lett, és foglalkoztatott az az ellentmondás, miszerint: itt élnek velem ezek az állatok, mindent megadok nekik amit csak tudok (állat-fan vagyok gyerekkorom óta), és közben más állatokat megeszek. (és tényleg dög szaga van a nyers húsnak, ezt már húsevő koromban is figyeltem...). Így aztán végül egyik nap megszületett az elhatározás: nem eszek többé húst. Egy-két heti recept keresgélés után már a vegánság is kezdett beszivárogni. Mert ugye, príma kajákat lehet főzni tojás és tej nélkül. A méz megmaradt viszont. Tejet és tojást viszont azóta sem vettem. Tejterméket és tojást egyedül akkor eszek, amikor máshol kell ennem. Mivel sajna még a rántott karfiolban is tojás van.
A környezet rakciójáról meg annyit, hogy teljesen megdöbbentő, hogy mennyire nem toleránsak az emberek. A testvérem kapásból lekiabálta a fejemet. Pedig kértem rá, hogy ne vitázzunk, elmondtam, hogy úgy ahogy én tiszteletben tartom az ő dolgait, ő is tartsa tiszteletben az enyémet. Most már nem vitázik, de az első reakció elég meglepő és bántó volt. Nálunk egyébként gyerekkoromban az volt a szokás, hogy vasárnap mindig a tipikus menü volt: húsleves, rántott hús. Érthető is, hogy a családom nagyot nézett, amikor kijelentettem, hogy nem eszek többé húst.
Azóta volt még eset, hogy amikor valaki megtudta, hogy nem eszek húst a reakció egy röpke üvöltözés volt. Soha nem vertem nagy dobra, de azóta igyekszem még diszkrétebben kezelni ezt a vegaságot... Szóval "érdekes" emberek vannak... :roll: