80/10/10

80 százalék egyszerű szénhidrát (vagyis gyümölcsök, főleg édesek), 10 százalék zsír és 10 százalék fehérje

HozzászólásSzerző: smanag » 2008. nov. 28., pén. 23:02

Kínai kelt, római salit egyetek sokat, nagyon finom, s különösen a belső szív részét szeretem. Szárzellert pedig turmixokba(tökéletes elektrolit visszapótló)
:lol:
Avatar
smanag
Grafomán
 
Hsz: 3292
Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 0:00
Tartózkodási hely: Szentendre mellett


HozzászólásSzerző: ChaserHUN » 2008. nov. 30., vas. 18:47

Étel-kombinációkról kéne még egy kis info, könyv nem írt sokat arról
A nem édes gyümölcsökhöz megy bármilyen ugye? Mert csináltam Sütőtök turmixot és hozzáadtam egy banánt hogy édesebb legyen mert magában nem túl jó.
Amúgy kb 2-3 hete vagyok a 80/10/10, de most a napokba jó pár pattanás jött az arcomra, ez lehet méregtelenítés jele? :?
Avatar
ChaserHUN
Grafomán
 
Hsz: 1083
Csatlakozott: 2008. jún. 6., pén. 0:00

HozzászólásSzerző: tothek » 2008. dec. 1., hétf. 0:04

sziasztok!
Tegnap végigolvastam a topikot, ma meg sikerült végre regisztrálnom is.
Nagyjából elolvastam mindent az S Management oldalon is, úgyhogy Iván, amiket eddig irtál, olvastam.
Magamat tekintve elég zöldfülű vagyok a témában, bár azért kb. egy éve próbálkozom már a hagyományos utat valami jobbra cserélni. Végigmentem a 'mindenevő, de cukrot, finomitottat nem', vegetáriánus - bio, főtt vegán - már az előző lépéstől bio, 'kommersz' nyers vegán pályán, és most eljött az ideje a 811RV-nek. Két hete vettük meg a könyvet, és teljesen meggyőzött. Köszi, Iván, hogy leforditottátok.

Az elmúlt időben fogytam egy csomót, meg szültem két gyereket, most vagyok 46 kg a 160 centimhez és 34 évemhez. A súlycsökkenés a második terhesség óta folyamatos volt (bár akkor ez abból állt, hogy a 6. hónaptól nem változott a súlyom - ahogy a baba nőtt, én úgy csökkentem). Egy évvel ezelőtt született a második gyermekem.

Most az a legnagyobb kihivásom, hogy elég kalóriát egyek. Ma kezdtem el a 811-et úgy, hogy nem ettem már mást, csak ami itt ideális. De mi már a nyers vegánban (a mi, az a férjemmel, mert együtt csináljuk, meg persze a gyerekek is) sem ettünk olyan extrém sok zsirt, mert az olajos magvak elég drágák. Azért a salátára ment az olaj, tehát tuti, hogy szép kis % volt, de azt könnyebb elhagyni, mintha diókenyeret meg ilyesmiket ettünk volna.
Amit nehéz elhagyni, az a kenyér. Pont most tanultam meg élesztő nélkül szuper jót sütni... És egész életemben szerettem.

Ma regisztráltam a Nutridiary.com-on, és beirtam, hogy mit ettem - hát max. a fele kalóriát, mint kellene. Ráadásul szoptatok is két gyereket mellette, ezt be sem lehet jelölni.

Segitsetek abban, hogy a 2 és 1 éves babáknak mi a kalóriaigényük. Irtam Dr. Grahamnek, de csak úgy generál, ő annyit mondott, hogy nekik legyen 50% a zsir (egyébként az anyatejnek is kb. ennyi a tartalma, úgyhogy ez elég hihető).

Egyelőre majd' kipukkadtam igy is, és a zöld a legnehezebb téma, azt hiszem. Turmixoltam mindent, mert ekkora mennyiségre természetes állapotban mégcsak ránézni sem birok.

Na, enniyt bevezetőül. Üdv. mindenkinek a fedélzeten!

Rita
Avatar
tothek
 
Hsz: 4
Csatlakozott: 2008. nov. 29., szomb. 1:00

HozzászólásSzerző: ChaserHUN » 2008. dec. 1., hétf. 9:52

Hát sajnos hogy egy kisgyereknek mennyi a kalória szükséglete nem tudom, talán 1000-1500 körül, de ha baba akkor talán kevesebb, de mivel még nagyon fejlődő szervezet lehet hogy kell neki annyi, sajnos ezt nem tudom.
Zöldeket szerintem turmixold banánnal vagy valami más nagyon édes gyümölcsel és akkor könnyű dolgod lesz vele :)
Avatar
ChaserHUN
Grafomán
 
Hsz: 1083
Csatlakozott: 2008. jún. 6., pén. 0:00

HozzászólásSzerző: Szilvi » 2008. dec. 1., hétf. 11:03

Kedves Iván!

Gyermekeim révén elég jól ismerem a lisztérzékenységet, és a cukorbetegséget (sajnos), így tisztában vagyok a gabonák, és a túlzott zsíradék (olajos magvak) káros hatásaival.

Mostanában a hajdinát kezdtem el használni, ami keserűfűféle (a sóska rokona), a lisztérzékenyek is ehetik, magas a szénhidrát tartalma, és nem olajos mag.

Most néztem egy tápanyag táblázatban (a Cukorbeteg Életből):
hajdina 343(kcal) 9(fehérje) 3,3(zsír) 70(szénhidrát)
Még a 80/10/10-be is beleilleszthetőnek tűnik: (3,3*9/343)*100 = 8,7% a zsír,
(9*4/343)*100=10,5% fehérje

Erről szeretném a véleményed kérdezni, mert beáztatott hajdinából készült, legfeljebb kevés zsiradékot tartalmazó ételekkel jól lehetne a kalóriahiányunkat pótolni, ha véletlen nem jutunk elég gyümölcshöz, vagy sós ropogtatnivalóra vágyunk :D

köszönöm

Szilvi

http://szilvinaplo.lapunk.hu/
Szilvi
Törzsvendég
 
Hsz: 239
Csatlakozott: 2004. szept. 9., csüt. 0:00
Tartózkodási hely: Szeged

HozzászólásSzerző: giyandeva » 2008. dec. 1., hétf. 14:41

Szia Rita!

Ha a 80/10/10 elveit vesszük, ha jól értelmezem dr. Graham szavait akkor az édes gyümölcsökkel tudod a legjobban növelni a kalória mennyiséget. Megnövelve az egy étkezés alatt elfogyasztott mennyiséget és választva az édesebbet.

A másik amit tehetsz hogy a salátára amit eszel magszószt készítesz. A könyv ugyan nem javasolja, de szerintem a szárított algák is nagyon értékes és tápláló kiegészítői a nyers étrendnek.

Én amióta nyersezem azóta nem használok semmilyen hidegen sajtolt olajat, helyette magokat eszem, azt a javasolt kis maréknyit - 9dkg - szóval a zsírt én így csökkentettem.

Esetleg jó ötletnek tűnik Szilvi felvetése az áztatott hajdina, nagyon finom, és nem gabona. Kíváncsi vagyok Iván mit fog a hajdináról írni. Így elsőre úgy érzem alapvetően nem a 80/10/10 része, de beilleszthető a nyers étrendbe egyéni szükséglet szerint, értékes tápanyagok vannak benne.

A gyerkőcöket illetően sajnos nem tudok tanácsot adni, de szerintem ha változatosan esznek, tehát kapnak elég gyümölcsöt, kapnak mindennap valami zöld turmixot és megvan a kis mag adagjuk is, nagy baj nem lehet, szerintem fogják érezni hogy mire van több szükségük.
Avatar
giyandeva
Grafomán
 
Hsz: 790
Csatlakozott: 2006. feb. 7., kedd 1:00
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

HozzászólásSzerző: tothek » 2008. dec. 1., hétf. 15:14

Köszi szépen a válaszokat, remélem, lassan összeáll a kép. Ma nagyon jól nyomják a banánt mandulával turmixolva. Amióta a gyümölcs a fő menü, nem mondja a lányom, hogy nem akar enni. Aranyos:)
Avatar
tothek
 
Hsz: 4
Csatlakozott: 2008. nov. 29., szomb. 1:00

HozzászólásSzerző: Szilvi » 2008. dec. 1., hétf. 15:25

Minden száraz magvat (légyen az olajos mag, vagy keményítő tartalmú, mint a hajdina, vagy köles) beáztatva kellene enni - csak valami véletlen folytán a hajdinánál kihangsúlyoztam. Áztatás során megindulnak bizonyos folyamatok, és így könnyebben emészthetőek lesznek. De ebben (sem) vagyok szakértő :wink:

Sacitól tanultam, hogy amikor van időm és lehetőségem, áztatom be a magvakat, aztán szárítom ki, hogy ha kell, legyen kéznél!
Szilvi
Törzsvendég
 
Hsz: 239
Csatlakozott: 2004. szept. 9., csüt. 0:00
Tartózkodási hely: Szeged

HozzászólásSzerző: george22 » 2008. dec. 1., hétf. 16:06

Sziasztok!

Magamról annyit, hogy 38 éves vékony férfi vagyok Dunaújvárosból.
Két hónapja kezdtem el a 80/10/10-et, nem könnyű kitartani. Előtte januárig hagyományos vegyes étrenden éltem, csak a sózást és cukros dolgokat hagytam el már korábban. Először a húsról szoktattam le magam, heti 1-2 alkalomra...aztán augusztustól már semmi. A csíráztatás, különböző zöldséglevek nekem kimaradtak, talán már nem is fogom ezt pótolni. Szóval a könyv elolvasása után szakítottam a kenyér+pékárukkal, és először heti 1-2 alkalomra csökkentettem a főtt étkezéseket, mostanra pedig csak néha eszem meleg ételt. Drasztikusan megnőtt a gyümölcsfogyasztásom. Nagy főzelékes voltam (bab,borsó) azóta semmi. Augusztusig naponta joghurt+vaj +szójaszósz a párolt zöldségekre, azóta semmi.
Érdekes, hogy a főtt ételek utáni vágy nekem most erősebb, mint az első 4 hétben volt. Egy gondom van, 10 kilót lefogytam és ezzel mindig szembesítenek és mindig (minden nap) magyaráznom kell, hogy mit próbálok megvalósítani...persze mindenki meg akar győzni, hogy hülye vagyok. Próbálok több kalóriát bevinni, de nehéz friss+érett gyümölcshöz jutni. Minden nadrágom lötyög rajtam. (lehet nevetni)

Szóval sok sikert mindenkinek, mai kaja:
reggel 6óra: két khaki (datolyaszilva) + két mangó
ebéd 11óra: hat alma
uzsonna 3óra: öt banán
vacsora 7óra: spenótlevelek+paradicsom+banán+zeller kb. 1,2lit turmix
utána mogyoró+mazsola+kesudió kb. 1marék

Üdv.
Avatar
george22
Írogat
 
Hsz: 156
Csatlakozott: 2008. nov. 18., kedd 1:00

HozzászólásSzerző: smanag » 2008. dec. 1., hétf. 16:22

Sziasztok!

Megpróbálok sorrendben válaszolni.

ChaserHUN
Alapvető Társítások:
-zöldek mindennel keverhetők
-édesgyümölcsök+ savas gyümölcs nem egyezik pl. banán +citrom v. grapefruit, paradicsom
de alma mindenhez megy
-olajos magok , avokádó egyezik zöldekkel és savas gyümölccsel, édessel nem keverhető

Banánt lehet sütőtökkel keverni.
Pattanások=méregtelenítés, nem kell vele foglalkozni, még sokáig fognak itt-ott előjönni. A másik oka a túlzott fehérjebevitel. Nyersekkel is túllőhetünk a célon pl. ha túl sok magas fehérjéjű olajos mag megy be.
Avatar
smanag
Grafomán
 
Hsz: 3292
Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 0:00
Tartózkodási hely: Szentendre mellett

HozzászólásSzerző: smanag » 2008. dec. 1., hétf. 16:37

Tothek!

Banánt mandulával ne tedd, mint általában olajos magot se keverj édesgyümölccsel. Szénhidrát nem párosítható fehérjével. Részleges lebontás s rossz emésztés az eredmény.

Az jó ha fel tudod a szerzővel venni a kapcsolatot baba ügyben, mivel Ő is gyakorló apa, azonkívül sokkal jobban ért hozzá mint én.
- A gabonát el kell hagyni, ha jót akarsz a testednek. Nekem megvan az angol könyv a gabonáról s legalább olyan meggyőző mint a 811 könyv.
Semmi mást nem kell csinálni, csak azt az energiát amit eddig a gabonával bevíttél le kell cserélni édesgyümölcsre.
Elismerem jelenleg lényegesen kisebb a választék, mint melegebb időben, de kell lennünk annyira kreatívaknak, hogy váltogassuk ilyenkor is a gyümölcsöket. Lényeg: édesgyümölcs+zöldek nyersen s MENNYISÉGBEN bevinni, úgy, hogy a napi energiabevitel meglegyen egyéni igényre szabva. Átlagembernek elég 2000kcal, aki sportol kicsit 2500, s így tovább.
A Nutritiondata.com az egy bővebb számításokat végző, bonyolultabb oldal, de jó az is amit írtál.
Mindenkinek képezni kell magát s haladni a saját tempójában s ha elgyengül időnként nem mondom, ne tegye, de egyre ritkábban, s akkor eléri idővel a végcélt.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára smanag 2008. dec. 1., hétf. 17:50-kor.
Avatar
smanag
Grafomán
 
Hsz: 3292
Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 0:00
Tartózkodási hely: Szentendre mellett

HozzászólásSzerző: smanag » 2008. dec. 1., hétf. 16:55

Szilvi!
AZ EMBER NEM MENNYISÉGI MAGEVŐ.
A hajdina fűféle, valójában nem tartozik a gabonák családjához, de mégis hasonló a beltartalma, magyarán keményítőtartalmú mag. Ilyenmódon ugyanazon káros tulajd. -okkal rendelkezik. Savas makroelemek túlsúlya, nettó energiamérlege alacsony, hántolatlanul oldhatatlan rostokban bővelkedő korpát tartalmaz, mely irritálja a béltraktust stb. Nyersen az ember max. ropogtatni tudja, s mivel mag, ezért víztartalma alacsony szemben azzal hogy a 811 en főleg magas víztartalmú, teljes nyers ételeket eszünk mennyiségben s csak kiegészítésnek az alacsony víztartalmú magokat, azt is olajos mag formájában. Ha beáztatod ugyanott vagy, korábban én is sok hajdinát ettem, még csíráztattam is, de ma már nem élek vele. Nem mondom ne edd kis mennyiségben, de azzal nem viszel be lényegi energiát, sokkal inkább az említett hátrányokat adod az étkezésedhez. Az olajos magokat sem elsődlegesen az energiájukért esszük , mert ugye 200-250 kcalt viszünk be velük a 811-en , ha az ajánlott mennyiségben esszük. Hajdinábol pedig majdnem 10 dkg tartalmaz ennyi energiát, mivel a gabonák átlagosan 300-450 kcalt tartalmaznak.

A zöld növényi részeket semmilyen mag nem veri meg kalóriatartalomra vetítve az ásványi makro és mikroelemek s lényegében az összes tápanyag vonatkozásában. Az emberi táplálékok legideálisabbja az édesgyümölcsök, s utánna közvetlenül a zöld növényi részek.

Sosem fogsz sós ropogtatnivalóra vágyni ha zöldeket bőven alkalmazod. Azonkívül Na tartalmuk miatt enni kell most a szárzellert, és szezonjában a paradicsomokat, sárgadinnyét, de lényegében a zöldekben elég sok a Na, csak itt is vannak királyok.

Az alábbi mondatoddal pedig tökéletesen egyetértek:
A gyerkőcöket illetően sajnos nem tudok tanácsot adni, de szerintem ha változatosan esznek, tehát kapnak elég gyümölcsöt, kapnak mindennap valami zöld turmixot és megvan a kis mag adagjuk is, nagy baj nem lehet, szerintem fogják érezni hogy mire van több szükségük.
http://vibrantegeszseg.lapunk.hu/
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára smanag 2008. dec. 1., hétf. 19:23-kor.
Avatar
smanag
Grafomán
 
Hsz: 3292
Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 0:00
Tartózkodási hely: Szentendre mellett

HozzászólásSzerző: Zoli » 2008. dec. 1., hétf. 16:57

Kedves george22!

Ne légy elkeseredve! Én ugyan csak január elsejétől fogok ráállni erre a kosztra, de bénán kivitelezett nyerskosztot már tavaly is csináltam több héten keresztül. Én is nagyon lefogytam és cseszegetett érte rendesen is mindenki, de még "béna" kivitelezésben is jól éreztem magam! És ez a legfontosabb, hogy érezd jól magad!
A rendszeres testmozgás, izomfejlesztő gyakorlatok pedig szinte elkerülhetetlenek! Fekvőtámaszt minden nap, súlyzózást legalább 2 naponta kéne csinálni. Szerintem. Erre a rendszerességre pedig nemcsak ez a könyv hívja fel a figyelmet, hanem nagyon sok más nyerskosztos is. Nem csak Charlie Abel dagad az izmoktól, hanem a bajorországi Dirk Riske is, annak ellenére, hogy ő nem a 811-et csinálja, viszont rengeteg zöld turmixot fogyaszt. Ő is testépítő. :) Neked nem kell feltétlenül annak lenned, de mint mondtam, az izomfejlesztő gyakorlatokat napi rendszerességgel kéne végezni. Ha a sejtállományod már hozzászokott a nyersekhez, akkor szerintem hamar visszanyerheted az eredeti súlyodat, még lehet, hogy többet is. Úgyhogy hajrá és kitartás! Én buzdítalak ha kell :), de szerintem mindenki más is, hisz azért is vagyunk itt, hogy segítsük egymást!
Avatar
Zoli
Írogat
 
Hsz: 73
Csatlakozott: 2007. márc. 16., pén. 1:00

HozzászólásSzerző: smanag » 2008. dec. 1., hétf. 17:08

Lehet enni nyersen bármit, ami beilleszthető a 811-be, csak nyersen együk ez a lényeg, s egy idő után úgy is rá fogunk jönni, hogy a valódi éhségünket a legtökéletesebben az édesgyümölcsök csillapítják. Mert ugye az evés alapvető célja ez, hogy az éhséget csillapítsa, s mindezt olyan módon hogy élvezetet adjon.
Én is csinálok elfogadható, még beilleszthető apró kompromisszumokat néha-néha különösen télen: pl. eszem időnkent datolyát kis mennyiségben ilyenkor télen. Lehet revitalizálni, vízbe áztatva s turmixokba bekeverni.
Avatar
smanag
Grafomán
 
Hsz: 3292
Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 0:00
Tartózkodási hely: Szentendre mellett

HozzászólásSzerző: smanag » 2008. dec. 1., hétf. 17:11

Szilvi!

Egyetértek az alábbival, az olajos mag evése is beáztatva a tökéletes,( bár bevallom nincs mindíg időm erre, csak fogom, feltöröm s megeszem) vagy néha néha aszalványt lehet revitalizálni így.:

Minden száraz magvat (légyen az olajos mag, vagy keményítő tartalmú, mint a hajdina, vagy köles) beáztatva kellene enni - csak valami véletlen folytán a hajdinánál kihangsúlyoztam. Áztatás során megindulnak bizonyos folyamatok, és így könnyebben emészthetőek lesznek. De ebben (sem) vagyok szakértő
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára smanag 2008. dec. 1., hétf. 17:12-kor.
Avatar
smanag
Grafomán
 
Hsz: 3292
Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 0:00
Tartózkodási hely: Szentendre mellett

ElőzőKövetkező

Vissza: 80/10/10

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég

cron