Az Amerikai Orvosi Szövetség lapjában (JAMA) 2000-ben közzétett tanulmány erre a következtetésre jutott: a gyógyszergyártó cégek a velük rendszeres kapcsolatban álló orvosok gyógyszerfelírási szokásait ajándékokkal és juttatásokkal befolyásolják.
A következők az országosan ismert, alternatív orvos, Dr. Joseph Mercola észrevételei:
A gyógyszergyártó cégek évente körülbelül 15 milliárd dollárt költenek az orvosi marketingre. A legtöbb orvosnak fogalma sincs arról, hogy a gyógyszergyártók (átlagosan) 10 ezer dollárt költenek minden egyes orvosra, hogy szokásaikat befolyásolják.
Az orvosok azt sem mérik fel, hogy valójában ugyanannyi vagy még több bevételtől is elesnek azzal, hogy a gyógyszergyártó cégek fogadásain ülnek és „ingyenes” étkezéseikre és előadásaikra járnak.
Természetesen a gyógyszerek néha megfelelőek és megmenthetik valaki életét, azonban a legtöbbször feleslegesek, mert károsak, és a betegek nehezen megkeresett pénzének nagy része a gyógyszergyártó cégekhez jut, ami tovább erősíti ezt a közvetett orvosi támogatást.
Mindenesetre ezekről a cégekről minden elmondható, csak az nem, hogy ostobák. Semmi esetre sem költenének 15 milliárd dollárt évente erre, hacsaknem jelentős megtérülést nem kapnak a befektetéseik után.
Mercola.com
naturalhealingtoday.com
Első megjelenés veg.hu-n: 2004. október 23. szombat, 09:00 Küldte: Tami